ÁSZF


A nolimitbike.hu online áruházat a Ferovill Kft. üzemelteti.


 


Ferovill Kft. adatai:


Cégnév:   Ferovill Kft. 
Székhely: 2167 Vácduka, Széchenyi utca 15.


Levelezési cím:  2120 Dunakeszi, Fő út 86.
Telefon:   +36-20-358 6198; +36-20-487 6312
E-mail:   nolimitkerekpar@gmail.com


Dunakeszi Kerékpár és Sí Üzlet/Szerviz/Kölcsönző nyitva tartása:  Hétfőtől - péntekig 09:00 - 18:00; Szombaton 09:00 – 14:00


Adószám:   12320903-2-13


Cégjegyzékszám:  13-09-077240
Bankszámlaszám:  1040 2018-5052 6551-6780 1007      K&H Bank Zrt.


Érdek-képviseleti szerv:  Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara


 


A tárhely-szolgáltató neve: 
Postai cím: 
Székhely:  
Telefon:    
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: 
 


A tárhely-szolgáltató weboldala:   


 


Adatkezelési nyilvántartási számunk: Folyamatban.


 


 


1. Általános tudnivalók


1.1. Az ár nem minősül nyilvános ajánlat tételnek. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a nolimitbike.hu weboldalon keresztül történik, és amely szolgáltatás az előzőekben meghatározott Felek között jön létre. A nolimitbike.hu oldalon történő vásárlást a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, Hatodik Könyv, Kötelmi Jog 6:5. §, 6:7.§, valamint „Az elektronikus úton történő szerződések különös szabályai” fejezete 6:82. § - 6:85. §-ai; illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet előírásait alkalmazzuk.


1.2. A nolimitbike.hu oldalon keresztül történő vásárlás elektronikus úton (pl. webáruházunkban vagy elektronikus levélben, magyar nyelven) leadott megrendeléssel lehetséges. A személyesen, üzleteinkben történő vásárlás nem minősül távollévők között megkötött szerződésnek, így nem tartozik jelen ÁSZF hatálya alá.


1.3. A nolimitbike.hu weboldalon keresztül bárki vásárolhat, amennyiben elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. (A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 4. § 2. pontja szerint fogyasztónak csak természetes személy minősülhet. Nem vonatkozik ez a szabály a békéltető testületi eljárás kezdeményezési lehetőségre.)


1.4. A megrendelés - Vállalkozástól küldött visszaigazolással - interneten, írásban, magyar nyelven kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, amelyet iktatunk, és úgy kerül archiválásra, hogy utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.


 


2. Regisztráció


2.1. A nolimitbike.hu oldalon vásárlásához nem szükséges regisztráció, azonban visszatérő vásárlóknak a regisztráció megkönnyíti a vásárlást, illetve lehetővé teszi a rendelés státuszainak nyomon követését.


2.2. A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél jelszava illetéktelenek számára bármely ̶ nem a Vállalkozásnak felróható ̶ okból hozzáférhetővé válik. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására, bejelentkezés után, a Adatmódosítás menüpontban van lehetőség. Aktív rendelést érintő adatok módosítására az Ügyfélszolgálati telefonszámon 06 20 358 6198, vagy központi e-mail címünkön nolimitkerekpar@gmail.com van lehetőség.


 


3. Teljesítés feltételei/Megrendelés


3.1. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, vagy a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha termékeinkkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.


3.2.A Ferovill Kft. a megrendelés megérkezését követően a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolja. A szerződés a Felek között a visszaigazolással (lásd 1.4. pontot) jön létre. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül az Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozás ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.


3.3. A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, felelősség nem terheli.


A termék kosárba rakását követően a fogyasztó a kosár tartalmát módosíthatja, törölheti. Ha már a megrendelést elküldi az elérhetőségeink valamelyikén módosíthat, kijavíttathat bármilyen adatot.


3.4. A rendelések feldolgozása, a vevőszolgálati feladatok végzése munkanapokon, hétfőtől-péntekig 9:00-14.00 óráig történik. Az ezt követően, szombaton és vasárnap, illetve munkaszüneti napokon beérkezett megrendelések feldolgozása a következő munkanapon kezdődik meg.


3.5. Oldalunkon a következő képen rendelhet:


a, A fejlécben illetve oldalon lévő menüből válassza ki az Önnek megfelelő kategóriát.


b, Ha megvan a kategória, ezen belül a felsorolásból válassza ki a terméket a képre vagy a termék nevére kattintva!


c, A termék oldalán kattintson a "Kosárba" gombra, a darabszám megadásával, ha egynél többet rendel.


d, Ezután fent a fejlécben megnézheti a kosár tartalmát.


e, Ha fent a kosár linkre kattint, módosíthatja a rendelését: a darabszámot, vagy akár törölheti is, ha mégsem a megfelelőt kattintotta volna be. Amennyiben már nem változtat a kosár tartalmán, kattintson a „Fizetés” linkre!


f, Itt választhat, hogy regisztrációval, vagy anélkül folytatja a rendelést.


g, Ha már minden adatot megadott az űrlapon /teljes név, telefonszám, email cím, szállítási illetve számlázási cím, szállítási valamint fizetési mód/, olvassa át a ÁSZF-t! Ha egyetért ennek tartalmával, akkor pipálja be a rubrikát, és kattintson a "Megrendelés" gombra!


h, A megrendelésről visszajelzést kap e-mailben. A rendelés feladása után egy automatikus e-mail megy a rendelés beérkezéséről és (később) egy a várható szállítási időpontról, melyben után követni tudja feladott csomagját. A telefonos egyeztetéshez az ügyfélszolgálatot hívja: 06 20 358 6198. Tehát a rendelése feldolgozásáról folyamatosan értesítést kap e-mailben a teljesítés napjáig. A beérkező rendelést 48 órán belül feldolgozzuk.


 


4. Teljesítési határidő


Rendelését 3-7 munkanapon belül igyekszünk teljesíteni.


A rendeléseket érkezési sorrendbe dolgozzuk fel. Ez esetben előfordulhat, hogy az Ön által rendelt termék elfogy készletünkről. Ebben az esetben, ha elfogy raktárkészletünkről a megrendelt termék, úgy a gyártótól rendeljük be, de mivel egész Magyarország egész kerékpár boltja ugyan azon gyártótól rendel ezért előfordulhat, hogy a termék az Ő raktárkészletükről is elfogy. Ha ez így történne, akkor ajánlunk Önnek hasonló árban, illetve felszereltséggel megegyező kategóriájú kerékpárt. Igyekszünk minden tudásunkkal az Ön igényeit kielégíteni, hogy elégedett vásárlóként távozzon oldalunkról.


 


5. Szállítási feltételek


5.1. A rendelések kiszállítási díját honlapunk automatikusan számítja, így Ön mindig pontosan tudja, mennyit kell fizetnie a rendelt áruért. Minden termék mellett megtalálja a pontos szállítási költséget. Azt is ha van, illetve azt is ha ingyenes a termék kiszállítása.


A GLS futárszolgálattal szállítunk, melynek díjai a következőek:


- Kerékpárok esetében: 2000 Ft
- Kiegészítők, szerszámok esetében, 0 Ft – 25.000 Ft-ig a szállítási díj: 1300 Ft
- Kiegészítők, szerszámok esetében 25.001 Ft-tól a szállítási díj: 0 Ft


A szállítási díj változtatásának jogát fenntartjuk azzal, hogy a módosítás a nolimitbike.hu weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát befolyásolhatja.


5.2. A megrendelt terméket - az Ügyfél előzetes jelzése alapján, melyet az online vásárlás során megjelölhet - személyesen is átveheti a Vállalkozás átvevőhelyén: a 2120 Dunakeszi, Fő út 86., illetve 2112 Veresegyház, Budapesti u. 3/E. szám alatt. Ilyen esetekben a vásárlást az áru értékén felül semmilyen kiszállítási díj nem terheli.


5.3. Futárszolgálatunk címe, elérhetősége:


GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.


2351 Alsónémedi, Európa u. 2.


info@gls-hungary.com


Telefonszám: +36 1 802 0265 


https://gls-group.eu/HU/hu/adatvedelmi- szabályzat


 


6.Fizetési feltételek


6.1. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely forintban értendő és (ha nincs külön jelölve) az általános forgalmi adót tartalmazza. A csomagolás és kiszállítás (fuvardíj, postaköltség) költségeiről a 5.1. pont alatt adunk tájékoztatást.


6.2. A nolimitbike.hu oldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát fenntartjuk azzal, hogy a módosítás a nolimitbike.hu oldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát befolyásolja. Az ár nem minősül nyilvános ajánlat tételnek.


6.3. A következő képen tud nálunk fizetni:


- Banki átutalással: 1040 2018 – 5052 6551 – 6780 1007  Kereskedelmi és Hitel Bank (K&H Bank Zrt.)


- Utánvétesen (ebben az esetben a futárszolgálatos munkatársnak kell fizetnie a csomag megérkezésekor)


- Személyesen üzleteinkbe a 2120 Dunakeszi, Fő út 86., illetve 2112 Veresegyház, Budapesti u. 3/E. szám alatt.


 


7. Elállás joga, módja, következményei


7.1. A leadott és visszaigazolt rendelésektől való elállási jog gyakorlására vonatkozó szabályozást a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) tartalmazza.


7.2. A Korm. rendelet értelmében a Fogyasztó indokolás nélkül gyakorolhatja elállási jogát - fő szabályként - a termék átvételétől számított 14 napon belül.


7.2.1. A Fogyasztót a 14 napon belüli indokolás nélkül megillető elállási és felmondási jog alóli kivételeket a Korm. rendelet 14. pontja részletezi.


Ezek közül külön is kiemeli a Vállalkozás, hogy nem illeti meg az ilyen elállási jog a Fogyasztót


  • olyan termék tekintetében, amelynek ára a vállalkozás által nem befolyásolható,
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.


7.3. A szerződéstől való elállást nyilatkozattal kell bejelenteni. A bejelentést a Vállalkozás Ügyfélszolgálatán írásban kell megtenni (postai úton: 2120 Dunakeszi, Fő út 86., e-mailben: nolimitkerekpar@gmail.com)


A telefonon tett bejelentést a Vállalkozás elállásként/felmondásként nem rögzíti.


Az elállási nyilatkozatot a Fogyasztó (1) az ÁSZF 1. számú mellékletében található elállási nyilatkozat kitöltésével és a Vállalkozáshoz való eljuttatásával, vagy (2) saját megfogalmazású elállási nyilatkozatban gyakorolhatja. A jog gyakorlása határidőben történik, ha a nyilatkozatot a 14 napos határidő lejárta előtt elküldték. A nyilatkozat 14 napon belüli elküldését a Fogyasztónak kell igazolnia.


7.3.1 A Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése írja elő, hogy ha a szerződés megkötését megelőzően a Vállalkozás nem ad tájékoztatást az indokolás nélküli felmondás lehetőségéről, határidejéről, feltételeiről, illetve a nyilatkozat-mintáról – úgy az indokolás nélküli felmondás lehetősége 12 hónappal meghosszabbodik. Ha e 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, akkor a felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.


A Vállalkozás a szerződés előtti tájékoztatási kötelezettségének jelen ÁSZF 7.2., 7.2.1., 7.3., pontjaiban, valamint az ÁSZF mellékletében, illetve a megrendelés visszaigazolásakor tesz eleget.


7.4. A termék átvételi időpontja: a bolti átvétel esetében a rendelés bolti átvételének időpontja, házhozszállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek a bolti blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával, bizonylattal bizonyíthatóak.


7.5. A Fogyasztó a 14 napon belüli elállás esetében a sértetlen terméket a számlával/nyugtával vagy annak másolatával, saját költségén küldje, vagy személyesen szolgáltassa vissza a Vállalkozás Ügyfélszolgálata címére (2120 Dunakeszi, Fő út 86.)


7.5.1. A Fogyasztó a terméket, az elállás közlését követően haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni. Ennek közvetlen költsége a Fogyasztót terheli.


7.5.2. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére a Vállalkozásnak nincs lehetősége.


7.5.3.. Abban az esetben, ha a terméket a Fogyasztó használatba vette, illetve nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, ezáltal az eredeti állapot nem állítható helyre, akkor a Vállalkozás érvényesítheti az ebből eredő kárának megtérítését. A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.


7.5.4. A Vállalkozás követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését is.


7.5.5. A Vállalkozás legkésőbb, az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül téríti vissza a Vásárló által megfizetett teljes összeget (beleértve ebbe a 5.1. pont alatti költséget is), a Vásárló által igénybevett fizetési móddal megegyező módon. A Vállalkozás a visszatérítendő összeget mindaddig visszatarthatja, ameddig a Fogyasztó a terméket nem szolgáltatta vissza, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.


 


8. Jótállás, szavatosság


8.1. A 2014. március 15. napjától megkötött szerződések esetében a termékek jótállásával, kellék-, vagy termékszavatosságával összefüggésben a 2013. évi V. törvény (új Ptk.) rendelkezései szerint kell eljárni [Jótállás: 6:171. § - 6:173. §, kártérítési igény: 6:174. §; Hibás teljesítés: 6:157. § - 158. §, 177. § - 178. §; Kellékszavatosság: 6:159. § - 6:167. §; Termékszavatosság: 6:168. § - 6:170. §].


A váz garanciát itt érvényesítheti:


Gepida esetén: http://www.gepida.hu/Tamogatas/Kerekpar-regisztracio


 


9. Egyebek


9.1. A Vállalkozás az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Vállalkozás az Ügyfél adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Vállalkozás alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el (pl. futárszolgálat). A Vállalkozás az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.


9.2. A Vállalkozás bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.


9.3. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függően a Dunakeszi Járásbíróság, illetve a Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. Ezt megelőzően a fogyasztóvédelemről szóló jogszabályok alapján a Fogyasztó a panaszát előterjesztheti a lakhelye szerinti illetékes megyei, vagy a  Pest Megyei Békéltető Testület, 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. EM. 240. címén és az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél.


 


10. Panaszkezelési mód


A Panaszügyintézés a vállalkozás telephelyén/üzletében történik: 2120 Dunakeszi, Fő út 86.


A panaszt megtehetjük írásban, vagy szóban.


1. Szóbeli panasz


a) személyesen: 2120 Dunakeszi, Fő út 86. szám alatt. Nyitvatartási idő: Hétfő – Péntek: 9-18 óráig.


b) telefonon bejelentett panasz: 06 20 358 6198 Hétfő – Péntek: 9-18 óráig.


2. Írásbeli panasz


a) postai úton: 2120 Dunakeszi, Fő út 86.


b) elektronikus levélben: nolimitkerekpar@gmail.com címen keresztül


 


A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § a mérvadóak. Ez alapján a szóbeli panaszt azonnal meg vizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha fogyasztóként a panasz kezelésével nem értesz egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozásunk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul felveszi a jegyzőkönyvet, és annak egy másolati példányát


a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadjuk,


b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 naptári napon érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük,


egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan 30 naptári napon belül kötelesek vagyunk eljárni.


(4) A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vállalkozásunk egyedi azonosítószámmal látja el.


(5) A panaszról felvett jegyzőkönyv kitöltéséhez az alábbiakat fogjuk kérni:


a) a fogyasztó neve, lakcíme,


b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,


c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,


d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,


e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,


f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,


g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.


A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatjuk.


 


Adatnyilvántartás


A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.


 


Fogyasztóként jogodban áll az esetleges panasz elutasítása esetén a panasz jellegétől függően az illetékes hatósághoz vagy békéltető testülethez fordulni, ami akár az otthonodhoz közel van. Ebben az esetben tájékoztatni fogunk írásban a következőkről:


mely illetékes hatósághoz fordulhatsz a panaszoddal, a tartózkodási helyed vagy lakhelyed szerinti békéltető testület székhelyéről, telefonos és internetes elérhetőségéről, levelezési címéről.


Vállalkozásunk Ferovill Kft. mindig a békés utat választja, amennyiben ez tárgyalás útján nem lehetséges, akkor az esetleges fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a helyi (Pest megye) békéltető testületi eljárást. A panaszt elutasító álláspontot cégünk indokolni köteles.


 


Fogyasztóként a panaszod előterjesztheted itt is:


 


Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett müködő Békéltető Testület


Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. EM. 240.


Telefon: 06 1 269 0703


Fax: 06 1 784 3076


E-mail cím.: pmbekelteto@pmkik.hu


www.pestmegyeibekelteto.hu


 


 


Dunakeszi Járásbíróság


Cím: 2120 Dunakeszi, Verseny u. 12.


Levelezési cím: 2121 Dunakeszi, Pf. 53.


Központi telefonszám: 06 27 341 099 / 06 27 341 986


E-mail cím:  birosag@dkeszi.birosag.hu


http://birosag.hu/torvenyszekek/jaras-birosag/dunakeszi-jarasbirosag 


 


 


Pest Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály


Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47..
Postacím:
1365 Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1 236-3937, +36 1 236-3978, Telefax: +36 1 236-3956
E-mail: fogyved@pest.gov.hu


 


 


AZ ÁSZF MELLÉKLETEI:


AZ ÁSZF 1. SZÁMÚ MELLÉKLETE:


ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA*


Elállási/Felmondási nyilatkozat


Csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltsd ki és juttasd vissza.


Címzett:


Név: Ferovill Kft


Székhely:  2167 Vácduka, Széchenyi utca 15.


Posta cím: 2120 Dunakeszi, Fő út 86.


E-mail cím: nolimitkerekpar@gmail.com


Telefonszám: 06 20 358 6198 / 06 20 487 6312


Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében (add meg a szerződés tárgyául szolgáló termék/ek pontos nevét:


Megrendelés száma: …........................................................................................


1. Termék neve: …................................................................................................


2. Termék neve: ….................................................................................................


3. Termék neve: ….................................................................................................


4. Termék neve: …................................................................................................


5. Termék neve: ….................................................................................................


Szerződéskötés időpontja (termék vásárlás dátuma):


….............. Év …..................Hónap ….................Nap


Termék átvételének időpontja: …............ Év …...............Hónap …...............Nap


A fogyasztó neve: …................................................................................................
A fogyasztó címe: …................................................................................................


A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén. Vagyis ha postán, telefaxon, vagy személyesen kerül be hozzánk): …................................................


Kelt (mai dátum): …........... Év …..............Hónap …..............Nap


 


 


AZ ÁSZF 2. SZÁMÚ MELLÉKLETE:


 


ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI TÁJÉKOZTATÓ


Készült a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződése részletes szabályairól szóló  45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján.


 


I. Elállási/Felmondási jog


Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.


Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a határidő lejárta előtt elküldi


elállási/felmondási nyilatkozatát.


Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében:


a) attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a


fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.;


b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön


vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;


c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által


megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;


Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó


egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött


levél – e-mail - útján) az alábbi címre: Ferovill Kft. 2120 Dunakeszi, Fő út 86. vagy


a: nolimitkerekpar@gmail.com e-mail címre).


Ebből a célból felhasználhatja az ÁSZF 1. számú mellékletében közzétett elállási/felmondási


nyilatkozat-mintát is.


 


II. Az elállás/felmondás joghatásai


1. Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási


nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített


valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a


többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb


szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az


eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve,


ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési


mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.


2. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket.


3. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási


nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő


betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.


4. A termék visszaszolgáltatásának közvetlen költségét Ön viseli.


5. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett


értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének


megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.


Amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használta, úgy az azzal okozott kárt meg kell


térítenie.


 


 


AZ ÁSZF 3. SZÁMÚ MELLÉKLETE:


 


A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló  tájékoztató


A 3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet harmadik melléklete alapján készült


 


1. KELLÉKSZAVATOSSÁG


(Teljes törvény: 2013. évi V. törvény 6:159. § - tól 6:167. § - ig. Új Ptk.)


A kellékszavatosság azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a termék eladója a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.


- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?


Ön a Ferovill Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.


- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?


Ön választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:


Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.


 Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.


- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?


Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 6 hónap, de legfeljebb egy év.


- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?


Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.


- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?


A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Ferovill Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


 


2. TERMÉKSZAVATOSSÁG
(Teljes törvény: 2013. évi V. törvény 6:168.
 §-tól a 6:170. §-ig. Új Ptk.)


A termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.


- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?


Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?


Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.


- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?


A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?


Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.


- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?


Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.


- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?


A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:


- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy


- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy


- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.


A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.


Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


 


3. JÓTÁLLÁS


(Az ide vonatkozó törvények forrása lentebb olvasható)


A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia”  - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.


A jótállásnak két fajtája van:


·       a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás , és


·       a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás .


Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.


A jótállás alapján érvényesíthető jogok  attól függnek, hogy a jótállás a felek megállapodásán vagy jogszabály rendelkezésén alapul-e, így:


·       a kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel - érvényesíteni,


·       ha pedig a jótállás szerződésen alapul, a felek megállapodása szerinti tartalmú jogok illetik meg a jogosultat, azzal, hogy, amennyiben nem rendelkeznek ezekről, úgy szintén a Ptk. szerinti szavatossági jogokat érvényesíthet a jogosult.


Mi történik, ha tulajdonos váltás van?


Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.


Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?


Hibás teljesítés esetén szerződés/2013. Évi. V. törvény/A hibás teljesítés általános szabályai 6:157. §, 6:158. § és Kellékszavatosság 6:159. § -tól 6:167. §-ig és Termékszavatosság 6:168. § -tól 6:170. §-ig és Jótállás 6:171. § -tól 6:173. § -ig és Kártérítési igény 6:174. § és Jogszavatosság 6:175. §, 6:176. § és a hibás teljesítés különös szabályai 6:177. § ,6:178. §. A 6:171. § alapján a Ferovill Kft. jótállásra köteles. További ide vonatkozó törvények: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.



Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?


(forrás: 151/2003. (IX. 22.) 1. § kormány rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról)


A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott új tartós fogyasztási cikkekre (a mi termékeink ide tartoznak) a rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.


A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.


Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.


Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.


A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.


151/2003. (IX. 22.) 2. §: A jótállás időtartama 1 (egy) év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.


A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.


151/2003. (IX. 22.) 4. §: A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.


A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.


A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.


151/2003. (IX. 22.) 5. §: A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.


151/2003. (IX. 22.) 6. §: A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.


Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.


151/2003. (IX. 22.) 7. §:Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


Az ide vonatkozó törvény teljes terjedelme itt található: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet.


Továbbá ide az alábbi törvények is mérvadóak: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről ELSŐ KÖNYV / XXIV. Fejezet Hibás teljesítés (6:171. §-nál van a Jótállás).


Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?


A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.


Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.


Hogyan érvényesítheti a jótállást?


Ha webáruházunkból futárszolgálattal vásárol kerékpárt, akkor Mi (Ferovill Kft) gondoskodunk a szervizünkbe szállításról és a visszaszállításról, teljesen INGYENESEN! Csak vissza kell csomagolnia (ezért a papír dobozt őrizze meg sértetlen formában) az adott terméket úgy ahogyan küldtük, majd előre egyeztetett időpontban indítom érte a futárszolgálatot.


A webáruházunkból futárszolgálattal rendelt kerékpárt a jótállás ideje alatt történt meghibásodást kizárólag a 2120 Dunakeszi, Fő út 86. szám alatti szervizünkbe tudjuk kijavítani teljesen INGYENSEN, amennyiben az garanciális javítás alá tartozik!


Ha személyesen vásárolt kerékpárt a 2120 Dunakeszi, Fő út 86. szám alatti üzletünkben, akkor a visszaszállításról a fogyasztónak kell gondoskodni.


Az alábbi elérhetőségeinken tájékoztatjuk a további teendőkről:


Telefon: 06 20 358 6198 / 06 20 487 6312
E-mail: nolimitkerekpar@gmail.com


Dunakeszi, 2016.12.15.

1. számú melléklet: Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
2. számú melléklet: Elállási/Felmondási tájékoztató
3. számú melléklet: A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató